Po słabych wynikach "Gran Turismo" niektórzy mogli uznać, że moda na growe ekranizacje szybko się wypali. Inni, widząc kiepskie wyniki "Egzorcysty: Wyznawcy", mogli zacząć powątpiewać w moc Blumhouse'a produkowania wielkich kasowych hitów. Tych niedowiarków "Pięć koszmarnych nocy" wyprowadziło z błędu. Otwarcie horroru inspirowanego grą "Five Nights at Freddy's" pobiło wszystkie oczekiwania. Według aktualnych szacunków Universal Pictures
"Pięć koszmarnych nocy" na otwarcie zgarnął 78 milionów dolarów. Przed weekendem mówiło się o hicie, bo film miał zarobić 50 milionów.
Jest to
najlepsze otwarcie filmu studia Blumhouse (dotychczasowym rekordzistą było "
Halloween" - 76,2 mln dolarów).
Jest to
drugie najlepsze otwarcie filmu na podstawie gry (niepokonanym pozostaje "
Super Mario Bros. Film" - 146,3 mln dolarów).
Jest to
trzecie najlepsze otwarcie horroru w historii (po dwóch częściach "
To"). Ponieważ jednak obie części "
To" miały kategorię R,
"Pięć koszmarnych nocy" może pochwalić się
najlepszym otwarciem dla horroru z kategorią PG-13 (pokonując widowisko "
Mumia powraca" - 68,1 mln dolarów).
Jest to również
najlepsze otwarcie dla horroru wyreżyserowanego przez kobietę. Tu porzeczka do tej pory nie była ustawiona zbyt wysoko. Dotychczasowym rekordzistą był bowiem "
Candyman" - 22 mln dolarów.
Jest to najlepsze otwarcie w weekend poprzedzający Halloween (dotychczas najlepszy wynik miał "
Kot w butach" - 34 mln dolarów).
Wszystkie te wyniki są tym bardziej imponujące, że Universal Pictures odmówiło twórcom kinowej wyłączności.
"Pięć koszmarnych nocy" jest już dostępne na platformie Peacock, gdzie także bije rekordy popularności.
Wynik filmu to
drugie najlepsze otwarcie dla tytułu mającego równoczesną premierę w kinach i na VOD. Rekordzistą jest
"Czarna Wdowa" z wynikiem 80,3 mln dolarów. Tamten film jednak poleciał na łeb na szyję w czasie drugiego weekendu. Czy
"Pięć koszmarnych nocy" czeka podobny koniec?
Filmy 2023 roku z wpływami powyżej 100 mln dolarów
# | Tytuł | zarobił w sumie
| otwarcie | liczba kin
| premiera | VOD
| budżet
|
1
| Barbie
| $635,7
| $162,0
| 4,337 | 21.07
| 12.09
| $145
|
2
| Super Mario Bros. Film
| $574,9
| $146,4
| 4,371
| 5.04
| 16.05
| $100
|
3
| Spider-Man: Poprzez multiwersum
| $381,3
| $120,7
| 4,332
| 2.06
| 8.08
| $100
|
4
| Strażnicy Galaktyki Volume 3
| $359,0
| $118,4
| 4,450
| 5.05
| 7.07
| $250
|
5
| Oppenheimer
| $324,1
| $82,5
| 3,647
| 21.07
| 21.11
| $100
|
6
| Mała syrenka
| $298,2
| $95,6
| 4,320
| 26.05
| 25.07
| $250
|
7
| Ant-Man i Osa: Kwantomania
| $214,5
| $106,1
| 4,345
| 17.02
| 18.04
| $200
|
8
| John Wick 4
| $187,1
| $73,8
| 3,855
| 24.03
| 23.05
| $100
|
9
| Sound of Freedom. Dźwięk wolności
| $184,1
| $19,7
| 3,285
| 4.07
| 3.11
| $14
|
10
| Indiana Jones i artefakt przeznaczenia
| $174,5
| $60,4
| 4,600
| 30.06
| 29.08
| $329
|
11
| Mission: Impossible - Dead Reckoning - Part One
| $172,1
| $54,7
| 4,327
| 12.07
| 10.10
| $291
|
12
| Transformers: Przebudzenie bestii
| $157,1
| $61,0
| 3,680 | 4.06
| 11.07
| $200
|
13
| Creed III
| $156,2
| $58,4
| 4,007
| 3.03
| 31.03
| $75
|
14
| Między nami żywiołami
| $154,4
| $29,6
| 4,035
| 16.06
| 15.08
| $200
|
15
| Taylor Swift: The Eras Tour
| $149,4
| $92,8
| 3,855
| 13.10
| b/d
| $15
|
16
| Szybcy i wściekli 10
| $146,0
| $67,0
| 4,088
| 19.05
| 9.06
| $340
|
17
| Wojownicze żółwie ninja: zmutowany chaos
| $118,6
| $28,0
| 3,950
| 2.08
| 1.09
| $70
|
18
| Krzyk VI
| $108,2
| $44,4
| 4,313
| 10.03
| 25.04
| $35
|
19
| Flash
| $108,1
| $55,0
| 4,256
| 16.06
| 18.07
| $220
|
Horror Blumhouse'a nie jest jedyną dużą premierą tygodnia. O widza skutecznie powalczyło Angel Studios, czyli dystrybutor "
Sound of Freedom. Dźwięk wolności". Nowym tytułem studia jest dokument o ludziach doświadczających życia po życiu
"After Death". Obraz skierowany do wierzącej widowni świetnie sprzedał się w Pasie Biblijnym uzyskując w CinemaScore znakomitą ocenę A-. Przełożyło się to na czwarte miejsce w box offisie i 5,1 mln dolarów na otwarcie.
Z kolei komedia akcji z
Johnem Ceną "Freelance" może mieć 0% na Rotten Tomatoes, ale nie odstraszyło to wszystkich przed pójściem do kina. Film zajął siódme miejsce zarabiając na dzień dobry 2,1 mln dolarów.
Box office USA 27-29 października
# | Tytuł | zarobił w weekend | zarobił w sumie | tyg. na ekranie | kina |
1
| Pięć koszmarnych nocy
| $67,7*
| $78,0
| 1
| 3675
|
2
| Taylor Swift: The Eras Tour
| $14,7
| $149,36
| 3
| 3773
|
3
| Czas krwawego księżyca
| $9,0
| $40,68
| 2
| 3632
|
4
| After Death
| $5,06
| $5,06
| 1
| 2645
|
5
| Egzorcysta: Wyznawca
| $3,1
| $59,37
| 4
| 2717
|
6
| Psi patrol: Wielki film
| $2,15
| $59,21
| 5
| 2746
|
7
| Freelance
| $2,06
| $2,06
| 1
| 2057
|
8
| Miasteczko Halloween
| $2,0
| $85,23
| b/d
| 2185
|
9
| Piła X
| $1,69
| $50,3
| 5
| 2141
|
10
| Twórca
| $1,0
| $38,85
| 5
| 1685
|
*wynik otwarcia z samego weekendu W najbliższy piątek do kin trafią dwie duże premiery. Pierwszą jest ekranizacja
"Córki króla moczarów" z
Daisy Ridley w głównej roli. Drugą jest powrót
Meg Ryan do komedii romantycznej, czyli
"What Happens Later". Do szerokiej dystrybucji trafi także
"Priscilla", która w czterech kinach w ten weekend zarobiła 132 tys. dolarów (czyli tylko zadowalające 33 tys. dolarów na kino).