Moja dziesiątka:
1. Bulwar Zachodzącego Słońca
2. Stracony weekend
3. Podwójne ubezpieczenie
4. Strona tytułowa
5. Świadek oskarżenia
6. As w potrzasku
7. Słomiany wdowiec
8. Słodka Irma
9. Pół żartem, pół serio
10. Najlepszy kumpel
Czekam na wasze topki :)
nosi imię Billy Wildera. Czy nie powinno być czasem Billiego Wildera, albo Billy'ego Wildera?
W końcu chyba można rzec "film Billiego", a nie "film Billy"... Proszę jakiegoś polonistę odpowiedź :)
Należał do najbardziej charyzmatycznych osobowości kina amerykańskiego. Swoją drogą czy to nie zastanawiające że wielu animatorów kinematografii amerykańskiej było pochodzenia żydowskiego lub węgierskiego?
Jak się prezentują wasze rankingi filmów Wildera?
Mój wygląda następująco:
1. Podwójne ubezpieczenie
2. Bulwar zachodzącego słońca
3. Stracony weekend
4. Pół żartem pół serio
5. Garsoniera
6. Słomiany wdowiec
7. Sabrina
8. Avanti
Miały pewien wpływ na jego największe dzieło. "Pół żartem, Pół Serio", zna każdy. Nie wiem czemu, ale oglądając starsze 'Piętro Wyżej' (najlepsza Polska komedia!), na widok Eugeniusza Bodo, śpiewającego Sex Appeal w damskim przebraniu, miałem skojarzenia... z Jackiem Lemmonem :) I nie tylko ja - wiele innych osób też...
więcejO tym że Wilder urodził się w Suchej mało, kto wie. Ale jest u nas ulica jego imieniem obdarzona. Teraz przygotowuję poważną pracę właśnie otym niesamowitym reżyserze, żeby nie zapomniano, że osiem lat żył w Suchej, co jest godne uwagi.
Kto by pomyślał, że tak wielki reżyser, twórca tylu rewelacyjnych filmów, urodził się w polskiej miejscowości, którą na początku wieku "rozsławiła gwiazda" BB, Monika Sewioło. Ja bardzo lubię jego filmy, zwłaszcza "Świadka oskarżenia" i "Sabrinę".
Jakiś czas temu ukazała się książa o Wilderze pt Billy Wilder mistrz kina z Suchej Beskidzkiej'' włąśnie pare dni temu ja skonczylem polecam gorąco
Ten wybitny filmowiec jest na szarym końcu tego rankingu a na pierwszym miejscu jest jakiś japończyk.Coś tu zgrzyta, bo B.Wilder zasługuje co na mniej na pierwszą dziesiątkę.
Filmy Billego Willdera są prawie zawsze wzorami konstrukcji, których nienaganność nie ciska się nam przed oczy, a pozostaje lekka i niezauważalna. Dzięki temu historie z życia zwykłych, przypadkowych ludzi, okazują się porywające i oryginalne.
Jego inteligentny, zawsze nieco pikantny humor, nie wynikał tylko z...
Trzy najlepsze filmy: Świadek oskarżenia, Bulwar Zachodzącego Słońca, Stracony weekend
Must see: Raz, dwa, trzy, Garsoniera, Pół żartem, pół serio, Stalag 17, As w potrzasku, Podwójne ubezpieczenie
Na początek: Pół żartem, pół serio, Stracony weekend, Podwójne ubezpieczenie
Nie zaczynać od: Raz, dwa, trzy,...